Als een prostituee bij wijze van onderwerping een gebruikt condoom van een vorige klant in je mond leegwringt, is dit dan een groot risico? of overleeft HIV (of iets anders) niet lang in een condoom?
Als een prostituee bij wijze van onderwerping een gebruikt condoom van een vorige klant in je mond leegwringt, is dit dan een groot risico? of overleeft HIV (of iets anders) niet lang in een condoom?
Het risico op hiv is niet heel groot, maar volgens mij is het risico voor een andere SOA wel aanwezig. Maar piet soaaids zal dat zeker beter weten.
Dick31
Moderator Alkmaar / Haarlem / Europa / SOA Hoekje
het hiv virus overleeft niet lang buiten het lichaam.
een paar seconden of hooguit een paar minuten
zoals ik in je bericht lees was het condoom van een vorige klant, als ik daarbij de tijd reken dat je bij de dvp binnnenkomt, afspreekt wat je wilt doen, etc.. is er al vlug 5 a 10 min voorbij.
volgens mij geen risico, maar wel op SOA, denk ik.
Piet SOAaids zal het wel weten
Beste Kris0411,
Het is niet waarschijnlijk dat je door een dergelijk contact hiv oploopt.
Hiv kan buiten het lichaam inderdaad niet overleven.
Andere soa, zoals bijvoorbeeld hepatitis B, is dan een realistischer risico.
Wanneer de andere klant nog in de kamer is en zijn condoom, direct nadat hij erin is klaargekomen, in jouw mond wordt uitgewrongen, dan is er wel sprake van risico voor hiv. Weliswaar een wat grijs gebied, maar ik zou adviseren dit niet te doen.
Vriendelijke groet,
piet soaaids
Laatst gewijzigd door piet soaaids; 27-07-10 om 16:33
Programma Prostitutie Soa Aids Nederland
Ok, dank je,
een dik kwartier zal er steeds wel tussen zitten... dus qua HIV is dat geen probleem? good to know...
Beste fatblacklover e.a.,
Sperma in je mond krijgen is een risico voor hiv. Punt.
Dat betekent dat je het veiligst bezig bent als je helemaal geen sperma in je mond krijgt, niet direct en niet via een omweg.
Zekerheid heb je dus alleen als je zorgt dat je nooit sperma in je mond krijgt.
Vriendelijke groet,
piet soaaids
Laatst gewijzigd door piet soaaids; 30-07-10 om 17:16
Programma Prostitutie Soa Aids Nederland